Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Τετάρτης 23-10-2013.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Γαλάτας κεφ. α΄ 11 - 19

α΄ 11 - 19

Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. ΙΣτ΄ 19 - 31    

ΙΣτ΄ 19 - 31
 

Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ἡ Τουρκοκρατία

ΤΑ ΑΣΚΗΤΙΚΑ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ

Β΄ Η ΜΟΝΑΧΙΚΗ ΚΑΙ Η ΚΟΣΜΙΚΗ ΕΝΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

Η ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ

Ἡ Τουρκοκρατία.


Στά χρόνια τῆς Τουρκοκρατίας τά ἰδεώδη τοῦ «Βυζαντίου» πού ταυτίζονταν μέ τά ἰδεώδη τοῦ ὀρθόδοξου χριστιανισμοῦ δηλαδή ὁ ἀγώνας ἐναντίον τῶν παθῶν, ἡ κάθαρση, ὁ φωτισμός, ἡ θέωση, ἡ ἀδιάλειπτη προσευχή καί λειτουργική ζωή, ἡ συνεχής μυστηριακή ζωή καί μάλιστα ἡ συχνή Θεία Μετάληψη, ἡ ἀκριβής γνώση τῆς ὀρθόδοξης πίστης, ἡ ἀγάπη γιά τόν μοναχισμό καί ἡ θεώρησή του ὡς πρότυπο ζωῆς γιά τούς κοσμικούς χριστιανούς, ἐξασθένησαν στήν συνείδηση τῶν πιστῶν.

Παρόλα αὐτά, ἡ Ἐκκλησία καί ὁ Ἐπίσκοπος δέν ἔπαψαν νά εἶναι τό κέντρο τῆς ζωῆς τῶν ὑπόδουλων Ρωμηῶν. «Ἡ σύμπτωση ἐκκλησιαστικῆς κοινότητας καὶ διοικητικοῦ πυρήνα, τῆς Ἐνορίας καὶ τῆς αὐτοδιοικούμενης ἐν πολλοῖς κοινότητας, γίνεται καταφανὴς καθ’ ὅλη τὴν διάρκεια τῆς Ὀθωμανοκρατίας. Οἱ ἁρμοδιότητες, μάλιστα, φαίνεται πὼς αὐτὴν τὴν περίοδο διευρύνονται.

Τό ὀρθόδοξον ἦθος

Εφόδιον Ορθοδοξίας
Βασική Δογματική Διδασκαλία 
Τού Πρωτοπρ. Αντωνίου Γ. Αλεβιζόπουλου Δρ. Θεολογίας Δρ. Φιλοσοφίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 29ο. Τό ὀρθόδοξον ἦθος
1. Το μυστήριον της ευσέβειας
Όταν ο Απόστολος Παύλος ομιλή δια την αληθινήν ευσέβειαν, λέγει ότι είναι μεγάλο μυστήριον. «Μεγάλο είναι το μυστήριον της ευσέβειας. Θεός εφανερώθη σαρκωμένος, εδικαιώθη εν Πνεύματι, ενεφανίσθη εις τους αγγέλους, εκηρύχθη εις τα έθνη, έγινε πιστευτός εις τον κόσμον, ανελήφθη με δόξαν» (Α' Τιμ. 3,16).
Καθώς βλέπομεν, το μυστήριον της ευσέβειας, δια το οποίον ομιλεί ο Απόστολος, ταυτίζεται με το γεγονός της ενανθρωπήσεως του Χριστού. Τούτο δεν επιτρέπεται να μας ξενίση, διότι το γεγονός της θεανθρωπότητος του Χριστού, αποτελεί την σωτηρίαν και την δόξαν της ανθρώπινης φύσεως (Α' Ιωάννης 4,9-10. 14. Γαλ. 4,4-5).
Η ευσέβεια, λοιπόν, δεν αναφέρεται εις τας προσπάθειας του ανθρώπου, αλλά εις το μυστήριον της αγάπης του Τριαδικού Θεού, ο οποίος πραγματοποιεί την σωτηρίαν μέσα εις το γεγονός της ενανθρωπήσεως του Υιού.

Γιά τόν Καζαντζάκη... (π. Ἐπιφάνιος Θεοδωρόπουλος)

Νόστιμο φαγητό με λίγο ... υδροκυάνιο!

 Γέροντα, ο Καζαντζάκης εκτός από τα τόσα στραβά που λέει, έχει και κάποια καλά. Γιατί τον πετάμε εξ ολο­κλήρου και δεν τον αξιολογούμε, να πούμε αυτό είναι καλό, εκείνο κακό;

- Αν κάποιος φτιάξη ένα ωραίο φαγητό με ακριβά υλικά και πολλή τέχνη και το κάνη πεντανόστιμο, αλλ’ ύστερα ρίξη καμμιά δεκαπενταριά σταγόνες υδροκυανί­ου, θα φάη κανείς αυτό το φαγητό; Σάς ερωτώ. Μα είναι νόστιμο, μα έχει καλά υλικά, μα... Ναι, αλλά έπεσε δηλη­τήριο επάνω. Ποιος θα τολμήση, έστω να δοκιμάση, ένα φαγητό, που έχει μέσα υδροκυάνιο, που όχι άνθρωπο, αλλά ελέφαντα σκοτώνει;
Αυτό έχει κάνει και ο Καζαντζάκης. Κι αν κάπου - κά­που έχη και κάποια σελίδα της προκοπής, λίγο πιο πέρα, στην άλλη, ρίχνει υδροκυάνιο μέσα. Γιατί να συστήσου­με να τον διαβάσουν οι νέοι μας; Θα οικοδομηθούν, θα ωφεληθούν; Τι να πάρουν από τον Καζαντζάκη, που κά­θε λίγο και λιγάκι λέγει αθλιότητες και αισχρότητες; Δεν ξέρεις σε ποια σελίδα θα σου πη κάτι καλό και σε ποια σελίδα θα σου πη τις αχρειότητές του.

Μια Κεφαλονίτισσα.

 Μια Κεφαλονίτισσα
Μια Κεφαλονίτισσα από το Ληξούρι είχε τέσσερις κόρες. Ο άνδρας της ήταν πολύ ιδιότροπος. Την έβριζε γιατί γεννούσε κορίτσια και ήταν στενοχωρημένη.
Κάποτε σκέφτηκε να πάει να συναντήσει τον όσιο Παναγή Μπασιά και να πάρει την ευχή του. Πήρε μαζί και τις κόρες της. Στα μαλλιά μάλιστα της μικρότερης είχε βάλει έναν ωραίο φιόγκο. Όταν έφθασαν στον Άγιο, είδαν ότι είχε συγκεντρωθεί πολύς κόσμος και έτσι περίμεναν υπομονετικά την σειρά τους. Έπειτα από αρκετή ώρα τελείωσαν οι προηγούμενοι και η μητέρα οδήγησε τα παιδιά της στον άγιο:
-Παπά έφερα τα παιδιά μου να τα ευλογήσεις.
Ο όσιος Παναγής ευλόγησε την πρώτη και της είπε:

Εἶναι ἐπικίνδυνοι οἱ «Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ»


ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΙ ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΤΟΥ ΙΕΧΩΒΑ
 
ΤΗΣ ΑΝΝΑΣ ΜΠΟΥΡΔΑΚΟΥ
 
Το θέμα με το οποίο θα ασχοληθούμε είναι: εάν οι «Μάρτυρες του Ιεχωβά» (μ.τ.Ι.) είναι επικίνδυνοι. Όλοι γνωρίζουμε τους ανθρώπους αυτούς.  Καθημερινά τους συναντάμε στους δρόμους, στις πλατείες, στο σταθμό του ηλεκτρικού, ακόμη έρχονται και στα σπίτια μας. Αυτό που κάνουν οι «μ.τ.Ι.», το γνωστό «έργο» όπως το ονομάζουν, είναι η αγνή λατρεία που προσφέρουν στον Ιεχωβά.

     Η εταιρεία «Σκοπιά» εκπαιδεύει τους οπαδούς της, σε τέσσερεις η πέντε ημέρες την εβδομάδα στις περίφημες συναθροίσεις , όπως τις ονομάζει.  Εκεί αρχίζει η πλύση εγκεφάλου των θυμάτων. Την εκπαίδευση αυτή έχουν αναλάβει άτομα εγκεκριμένα από την εταιρεία (διορισμένα), όπως τους ονομάζει.  Αυτοί με τη σειρά τους εκτελούν εντολές από τα ανώτερα στελέχη της «Σκοπιάς», δηλαδή από μία ομάδα ανθρώπων, οι οποίοι μόνοι τους έχουν ανακηρυχθεί, ως προφητική τάξη, ως κανάλι και αγωγός του Θεού, ως ο «πιστός και φρόνιμος δούλος». 

Λεγεὼν. Κυριακὴ ΣΤ΄ τοῦ Λουκᾶ. (†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Ν. Καντιώτης

 Λεγεὼν
Κυριακὴ ΣΤ΄ τοῦ Λουκᾶ (Λουκ. 8,26-39)

(†) ἐπίσκοπος Αὐγουστῖνος Ν. Καντιώτης

Ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ἀγαπητοί μου, ἀπὸ τὴν ὥρα ποὺ ἐγκατέλειψε τὴν ἀφάνεια καὶ βγῆκε σὲ δημοσία δρᾶσι, δὲν ἔμεινε σ᾿ ἕνα μέρος. Πήγαινε ἀπὸ χωριὸ σὲ χωριό, ἀπὸ πόλι σὲ πόλι, ἀπὸ ἐπαρχία σὲ ἐπαρχία. Ἐπισκεπτόμενος λοιπὸν κάθε μέρος τῆς Παλαιστίνης ἔφτασε κάποτε, ὅπως λέει τὸ Εὐαγγέλιο, καὶ στὴ χώρα τῶν Γαδαρηνῶν.
Ἡ περιοχὴ τῶν Γαδαρηνῶν ἦταν ἀνατολικὰ ἀπὸ τὴν περίφημη λίμνη τῆς Τιβεριάδος, στὴν ὄχθη της. Κατοικεῖτο δὲ ἀπὸ ἀγροίκους Ἰουδαίους, ποὺ δὲν εἶχαν ἱερὸ καὶ ὅσιο, ἀλλὰ ὁ νοῦς τους ἦταν διαρκῶς στὴν ὕλη, κατὰ τὸ σύνθημα τῶν ὑλιστῶν «Φάγωμεν καὶ πίωμεν, αὔριον γὰρ ἀποθνῄσκομεν» (Ἠσ. 22,13 = Α΄ Κορ. 15,32). Ὕλη καὶ χρῆμα. Ἦταν πολὺ φιλάργυροι.
φιλοχρηματία τους ἔφτανε μέχρι τοῦ σημείου ὥστε, ἐνῷ ὁ μωσαϊκὸς νόμος ἀπαγορεύει τὸ χοιρινὸ κρέας, αὐτοὶ νὰ τὸν καταπατοῦν. Μέχρι σήμερα οἱ Ἑβραῖοι μένουν πιστοὶ σ᾿ αὐτό (καθὼς ἐπίσης καὶ οἱ μωαμεθανοί, διότι καὶ τὸ Κοράνιο ἀπαγορεύει τὸ χοιρινὸ κρέας).
Ἐνῷ λοιπὸν γιὰ τοὺς Ἰουδαίους τὸ χοιρινὸ κρέας ἀπαγορεύεται ἀπολύτως, ἐν τούτοις αὐτοὶ ἔβοσκαν κοπάδι ὁλόκληρο ἀπὸ χοίρους, γιὰ νὰ ἐμπορεύων ται τὸ κρέας τους καὶ νὰ κερδίζουν πουλώντας το ἀκριβά. Ἀλλὰ ἡ καταπάτησις τοῦ νόμου τοῦ Θεοῦ δὲν μένει χωρὶς συνέπειες.

Συγκλονιστική μαρτυρία,γέροντας Γαβριήλ: «Εἶδα τόν Ἀντώνιο Σιατίστης νά τόν συνοδεύει στόν οὐρανό ἡ Παναγία»!!!

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΟΙΠΟΝ (αυτό ειναι το όνομά του) ΜΑΣ ΔΙΗΓΗΘΗΚΕ ΤΗΝ ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΜΑΣ ΤΑ ΕΞΗΣ:
ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ,ΟΤΑΝ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΥΓΕΙΑΣ ΗΤΑΝ ΕΚΤΟΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΜΕΝΟΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟ ΣΠΙΤΙ ΣΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ. 

ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ (Ο Δημήτρης είναι κάτοικος Καστοριάς) ΦΤΑΣΑΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΠΟΥ ΤΟΝ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΣΕ ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΗΡΘΕ Η ΣΕΙΡΑ ΜΑΣ ΜΠΗΚΑΜΕ ΣΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ. ΑΦΟΥ ΕΥΛΟΓΗΣΕ ΕΜΕΝΑ ΤΗΝ ΣΥΖΥΓΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΟΥ,ΑΡΧΙΣΑΜΕ ΝΑ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΡΩΤΑΩ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ, ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΠΟΥ ΜΟΝΟ ΑΠ ΤΟΝ ΓΕΡΟΝΤΑ ΑΚΟΥΩ.

Ὅλοι διὰ τὴν προστασίαν τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς. Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ

Ὅλοι διὰ τὴν προστασίαν τῆς ἀνθρώπινης ζωῆς

Μητροπολίτης Κυθήρων Σεραφείμ
Χρέος μας νά ἀποτρέψωμεν τό πρόγραμμα τεχνολογικῆς ἐρεύνης εἰς ἀνθρώπινα ἔμβρυα Τήν ἀνάγκην συλλογῆς ὑπογραφῶν, γιά νά μή προχωρήση ἡ ὑλοποίησις τοῦ προγράμματος τεχνολογικῆς ἐρεύνης εἰς ἀνθρώπινα ἔμβρυα ἐπισημαίνει εἰς ἐγκύκλιόν του ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ. Τό πλῆρες κείμενον τῆς ἐγκυκλίου ἔχει ὡς ἀκολούθως:
«Ἀδελφοί μου Χριστιανοί. Ἔπειτα ἀπό σχετική Ἀπόφασι τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου (Ἐγκύκλιο Σημείωμα ὑπ' ἀριθμ. πρωτ.: 3135/1517/02-09-2013) καλούμεθα μαζί μέ ὅλες τίς ἄλλες Ἱερές Μητροπόλεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος νά συμμετάσχωμε καί νά ἀνταποκριθοῦμε στό ἀκόλουθο ἐγερτήριο σάλπισμα, σέ μιά σοβαρή πνευματική κινητοποίησι. Σᾶς ἐνημερώνουμε ὅτι τό Εὐρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ἐπηρεασμένο ἀπό τό σύστημα τῆς Νέας Ἐποχῆς, ἔχει ἤδη ἕτοιμη πρότασι χρηματοδοτήσεως ἑνός προγράμματος τεχνολογικῆς ἔρευνας σέ ἀνθρώπινα ἔμβρυα.

Οπτικό Αγιολόγιο 22 Οκτωβρίου


Οπτικοποιημένο Ηχητικό Αγιολόγιο της 22ης Οκτωβρίου


Για να γνωρίσετε τους συντελεστές διαβάστε εδώ

Λάμπρος Κ. Σκόντζος, Ἅγιος Γεράσιμος: Ὁ νέος ἀσκητής τῆς Κεφαλλονιᾶς


ΑΓΙΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ: Ο ΝΕΟΣ ΑΣΚΗΤΗΣ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
 
ΛΑΜΠΡΟΥ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΥ Θεολόγου - Καθηγητού
 
      Ο μοναχισμός είναι ένας από τους δύο δρόμους που μπορεί να επιλέξει ο Χριστιανός  στην ζωή του, ήτοι τον έγγαμο ή τον άγαμο βίο. Και οι δύο αυτοί δρόμοι είναι για την Εκκλησία μας ισότιμοι και ευλογημένοι, και οδηγούν εξίσου στη θέωση. Ο μοναχισμός είναι μια δυναμική παρουσία στη ζωή της Εκκλησίας μας, τον οποίο αγίασαν αμέτρητα πλήθη οσίων, εδώ και δύο χιλιάδες χρόνια. Ένας από τους πολυάριθμους αγίους μοναχούς είναι και ο άγιος Γεράσιμος, ο Νέος Ασκητής, ο οποίος αναδείχτηκε ως μια από τις σπουδαιότερες μοναστικές μορφές των νεωτέρων χρόνων, εφάμιλλος των μεγάλων μοναχών της αρχαίας Εκκλησίας.

      Γεννήθηκε το 1506 στα Τρίκαλα της Κορινθίας. Καταγόταν από την επιφανή βυζαντινή οικογένεια των Νοταράδων. Οι γονείς του Δημήτριος και Καλή του έδωσαν άριστη ανατροφή και ευσέβεια. Το βαπτιστικό του όνομα ήταν Γεώργιος. Όταν έγινε 20 χρονών πήγε στη Ζάκυνθο, η οποία ήταν ένα σημαντικό κέντρο των γραμμάτων, παρ’ όλο ότι βρισκόταν υπό ενετική κατοχή. Εκεί απέκτησε σεβαστή μόρφωση, αλλά μη μπορώντας να αντέξει τις αφόρητες πιέσεις των αιρετικών παπικών κατά των ορθοδόξων, αποφάσισε να εγκαταλείψει το νησί και να μεταβεί σε άλλα σημαντικότερα πνευματικά κέντρα.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible