Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2014

On the only Peace and the Peacemaker. Saint Nikolai Velimirovič

112

Saint Nikolai Velimirovič

HOMILY on the only Peace and the Peacemaker

For He is our peace, Who hath made both one (Ephesians 2:14).

Γέννηση του Ιησού Χριστού_ Рождество Христово_ Nativity of Christ Cyprus (2)Between the Israelites and the pagans there lay a wide abyss that no mortal could bridge, or fill in and level off. The Lord Jesus Christ alone was the one who could do that, and He did it. That which had been estranged, He brought closer and joined. By what? By His Blood. By His sacrifice, He replaced all other sacrifices. By this, He redeemed all of nature and by Himself replaced that which men brought and offered to God (or, to the gods) as sacrifice. One sacrifice is sufficient both for the Israelites and for the pagans: the sacrifice of Christ. Furthermore, the blood of animals separated the Israelites and the pagans-by the places where they were offered, by the divinity to whom they were offered, by the kind of animal that was offered and the manner in which it was offered. Now, Christ’s Most-pure Blood has come in place of all that blood, and His Blood unites and makes brothers of the Israelites and the pagans. They became blood brothers, even as all of us faithful are blood-brothers-because of the Blood of Christ, by which we are redeemed from the curse, and by which we are now fed.

El Evangelio de San Juan Capítulo 15

ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ
El Evangelio de San Juan
Capítulo 15
(En letra normal traducción más literal del texto original en griego clásico y en letra cursiva en griego moderno ampliando un poco el sentido de cada frase, por memorable Panagiotis Trémpelas, teólogo y catedrático, cualquier error por favor avisarnos).
1-11 Cristo es la vid verdadera. 12-17 El mandamiento de la agapi. 18-27 El odio del mundo contra Cristo y sus discípulos.
1 Yo soy la vid verdadera y mi Padre es el labrador o viñador.
2 Todo sarmiento que en mí no lleva fruto, el Padre lo corta; y todo el que da fruto lo cuida, lo limpia y lo poda, para que dé más fruto. (Cada hombre que dice que cree en mí y no tiene la virtud como fruto de la fe, el Padre lo separa de mí. Al contrario, el que tiene obras de virtud, le ilumina y le refuerza para que pueda hacer obras más virtuosas.)
3 Y vosotros gracias al logos que os he anunciado y enseñado, estáis lúcidos y limpios, como sarmientos espirituales estáis purificados y preparados para fructificar;

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Παρασκευής 19-12-2014

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2014. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Τίτον κεφ. α΄ 1 - 5 & β΄ 15 & γ΄ 1 - 2 & γ΄ 12 - 15  

α΄ 8 - 5 & β΄ 15 & γ΄ 1 - 2 & γ΄ 12 - 15



Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον κεφ. Ε΄ 14 - 19

Ε΄ 14 - 19 
 



Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Οἱ περιπέτειες ἑνός προσκυνητοῦ, ΙΗ'μέρος, Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης


 
ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΟΥ, ΙΗ΄ ΜΕΡΟΣ, ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΣ ΣΑΒΒΑΣ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ.

Στή Γέννηση τοῦ Χριστοῦ Γ΄ * μέρος γ΄

alt
Καί πεσόντες προσεκύνησαν αὐτῷ.
Ματθ. β΄: 11

Κεφάλαιο Δ΄
Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

Ὅταν Κύριος φανερώθηκε στή γῆ, κόσμος πεινοῦσε καί διψοῦσε πραγματικά γιά τό λόγο τοῦ Θεοῦ. Κι ὅτι ἔτσι ἦταν κόσμος τήν ἐποχή ἐκείνη τό συμπεραίνουμε ἀπό δυό γεγονότα πού ἔγιναν ὅταν γεννήθηκε Χριστός.
Τό πρῶτο εἶναι ὅτι οἱ μάγοι ξεκίνησαν νά κάνουν ἕνα πολύ μακρινό καί πολύ ἐπικίνδυνο ταξίδι γιά νά δοῦν Ἐκεῖνον πού πίστευαν πώς ἦταν πλούσιος σέ πνευματική τροφή.
Τό δεύτερο εἶναι πώς οἱ μοναδικοί «σοφοί» ἄνθρωποι στόν κόσμο πού γνώριζαν τόν ἕνα καί ἀληθινό Θεό, δηλαδή οἱ μορφωμένοι τοῦ Ἰσραήλ, ἦταν τόσο πολύ ἀφυδατωμένοι πνευματικά, ὥστε δέν μποροῦσαν πιά οὔτε νά νιώθουν τήν πείνα, βρίσκονταν οὐσιαστικά σέ πνευματικό λήθαργο. Ἄν ἦταν σέ κατάσταση νά νιώθουν ἔστω καί τήν παραμικρή πείνα, θά εἶχαν τρέξει μαζί μέ τούς μάγους στή Βηθλεέμ γιά νά δοῦν τόν καινούργιο Βασιλιά, τό Μεσσία. Ὅσο ἄνθρωπος τρέφεται μέ πνευματική τροφή τόσο περισσότερο ἐπιζητεῖ τήν τροφή αὐτή. Αὐτό εἶναι τό χαρακτηριστικό τοῦ πνευματικοῦ ἀνθρώπου καί τῆς πνευματικῆς τροφῆς.

«Κατέβασε το δάχτυλο, πάψε να δείχνεις τους άλλους!»


Είναι εύκολο να δείχνεις τους άλλους για ενόχους και τον εαυτό σου πάντα δίκαιο! Πρόσεξε, διότι μπορεί να χαρακτηριστείς «υποκριτής» από τον Θεό. Έκανες έλεγχο στον εαυτό σου αν τηρείς εσύ τις προϋποθέσεις που επιθυμείς για τους άλλους. Πρέπει αυτό που ζητάς από τους άλλους να το τηρείς πρώτα εσύ! Χρειάζεται ταπεινοφροσύνη, πραότητα, εγκράτεια και πολλές αρετές Θεού, για να είσαι σε θέση να διορθώνεις τους άλλους. Μη σηκώνεις «εύκολα» το δάχτυλο για να δείξεις τους άλλους ενόχους και ελλιπείς! Είναι καλό που τους θέλεις αγίους, αλλά μην τους σκανδαλίζεις με την υποκρισία σου!
1) Κατέβασε το δάχτυλο, πάψε να δείχνεις τους άλλους! (Ησαΐας 58:9)
2) Δες τον Θεό που δείχνει εσένα! (Ρωμαίους 3:23, Ιάκωβος 3;2)

Περί μνησικακίας ἤ Πῶς ἀκυρώνουμε τήν ἐξομολόγησή μας_mp3

Π. Σάββας 2010-02-21 ΠΕΡΙ ΜΝΗΣΙΚΑΚΙΑΣ_ΑΓ. ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ.mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 21-02-10 (Σύναξη Κυριακῆς).
 Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία).

Ἐπιστολή Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς σέ ἕνα μορφωμένο νέο πού ἀποκηρύσσει τήν πίστη...

       Νέε μου, επίτρεψέ μου να σου διηγηθώ μία ιστορία. Δύο καλοί φίλοι χώρισαν και πήγαν να ζήσουν σε δύο διαφορετικές και απομακρυσμένες πόλεις. Μετά από πολύ καιρό συναντήθηκαν πάλι. Ο ένας μιλούσε για τη μία πόλη ενώ ο άλλος για την άλλη. Όμως ο ένας από αυτούς δεν ήθελε με τίποτα να πιστέψει τον φίλο του αλλά άρχισε υπερήφανα να εκφέρει τη δική του γνώμη και για την άλλη πόλη, στην οποία δεν είχε πάει ποτέ.Τούτο, φυσικά, στενοχώρησε βαριά τον φίλο του, και αυτός σώπασε. 
       Αυτό είστε εσύ και οι γονείς σου. Εσύ ζούσες σε κάποια πόλη της Γνώσης ενώ εκείνοι στην πόλη της Καλοσύνης, τώρα εσύ τους μιλάς για την εμπειρία σου από την πόλη της Γνώσης, ενώ εκείνοι σε ακούν και πιστεύουν τα λόγια σου, Ενώ όταν εκείνοι μιλούν για την δική τους εμπειρία από την πόλη της Καλοσύνης, εσύ περιφρονητικά γελάς και τους αντιμετωπίζεις ως ψεύτες. Άραγε αυτό είναι το ήθος ενός επιστήμονα να θεωρούμε τη δική μας εμπειρία ως αλήθεια, ενώ των άλλων ως ψέμα; 

Πῶς ἡ ταπείνωση νικᾶ τήν ὑπερηφάνεια

Αν ο σκουπιδιάρης μιλάει έτσι… (περί Κακαβέλα ο λόγος!!!)


Με τό ψευδώνυμο “Κακαβέλας” έζησε και έδρασε, θρησκευτικά και πολιτικά, στις αρχές του 18ου αιώνα από τό 1710 εως τό 1790 περίπου, ο αρχιμανδρίτης του Οικουμενικού Πατριαρχείου Ιερεμίας, του οποίου μόνο την καταγωγή γνωρίζομε πως κατάγονταν από τήν μεγαλόνησο Κρήτη, ότι μεγάλωσε καί μορφώθηκε στην Κωνσταντινούπολη κι επειδή έδειξε μεγάλη ικανότητα και ήταν πλουτισμένος με μεγάλη μόρφωση καί πολλά θεία χαρίσματα το Πατριαρχείο του έδωσε τό οφφίκιο του Οικουμενικού Διδασκάλου.
Το ψευδώνυμο “Κακαβέλας” του έδωσαν οι Λατίνοι του Πάπα Ρώμης, επειδή ήταν μεγάλος γνώστης της δογματικής της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας καί σε όλα τα θεολογικά ζητήματα, πού πρόβαλαν οι Λατίνοι, έδινε αυτός αποστομωτικές απαντήσεις, για αυτό του έδωσαν το όνομα “κακό-βελος” “Κακαβέλας”.

ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ: Κ.κ. Βαρθολομαῖε, ἐπιστρέψατε στήν Ὀρθόδοξη Παράδοση!!!

oikoumenikos-patriarxis-bartholomaios.jpg
Θέματα ανάρτησης: Οικουμενισμός, Ορθοδοξία, Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, Συμπροσευχές, Παναίρεση

ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΗΜΑΘΙΑΣ:  κ.κ. Βαρθολομαίε, επιστρέψατε στην Ορθόδοξη Παράδοση!!!
Παναγιώτατε,    
   Σαν απλά και ταπεινά μέλη της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας σας γράφουμε με πολλή πίκρα και ιερή αγανάκτηση.
   Μη την εκλάβετε την επιστολή μας ούτε απαξιωτικά, αλλά ούτε και περιφρονητικά, διότι είναι βγαλμένη αυθόρμητα και μέσα από την ψυχή μας.
   Προβληματιστήκαμε εντονότατα για το που μας οδηγείτε τα τελευταία χρόνια και διαπιστώσαμε πως μας οδηγείτε σε ξένα μονοπάτια, δηλαδή σε καινούργιες-καινοφανείς θεωρίες, όσον αφορά την άπαξ παραδοθείσα πίστη της Ορθοδόξου Εκκλησίας.
   Παναγιώτατε, η Ορθόδοξη πίστη δεν είναι ιδιωτική υπόθεση κανενός Πατριάρχου και γενικώς κανενός επισκόπου για να προσθέτει ή να αφαιρεί το παραμικρό, γι’αυτό δώσατε και φοβερούς όρκους κατά την χειροτονία σας εις επίσκοπον. Εκεί λοιπόν, μεταξύ άλλων ορκιστήκατε και τα εξής :

Ὁ Γέροντάς μου Ἰσαὰκ ὁ Λιβανέζος – Μέρος Α΄

Συνέντευξη τοῦ πατρός Ἀρσενίου Κατερέλου πού ἐδόθη στὸν π. Ἰωὴλ Κωνστάνταρο στὸν ραδιοφωνικὸ σταθμὸ τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς & Κονίτσης - Μέρος Α´
Π. ΙΩΗΛ - ΕΡΩΤΗΣΙΣ ΠΡΩΤΗ: Φίλοι ἀκροατές, χαίρετε ἐν Κυρίῳ πάντοτε.
Σήμερα ἔχομε πολύ μεγάλη χαρά, διότι ὁ πανοσιολογιώτατος Ἀρχιμανδρίτης Ἀρσένιος Κατερέλος, ἡγούμενος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἁγίου Νικολάου Δίβρης Φθιώτιδος, εὑρίσκεται ἀνάμεσά μας στό Ράδιο-Δρυϊνούπολις.
Ἡ χαρά μας μάλιστα διπλασιάζεται, καθότι εὐχαρίστως ἐδέχθη νά μᾶς ὁμιλήση γιά τόν μακαριστό Γέροντά του Ἰσαάκ τόν Ἁγιορείτη, τόν Λιβανέζο.
Π. Ἀρσένιε, σᾶς εὐχαριστοῦμε ἐκ μέσης καρδίας, καί ἐκ μέρους τῶν ἀκροατῶν φυσικά, καί μέ δέος καί συγκίνησι ἀναμένομε νά ἀκούσωμε ὅ,τι ἐκ τοῦ περισσεύματος τῆς ἀγαπώσης καρδίας σας ἐπιτρέπεται νά μᾶς πῆτε περί τοῦ πνευματικοῦ σας πατρός δεδομένου ὅτι ἀρκετοί κάτοικοι τῆς Μητροπόλεώς μας εἶχαν τήν εὐλογία νά συνομιλήσουν, νά λάβουν τήν εὐχή του καί νά ἐξομολογηθοῦν, τόσον εἰς τό Ἱερόν Κελλίον τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ εἰς τήν Καψάλα τοῦ Ἁγίου Ὄρους, ὅσον καί ἐδῶ εἰς τήν Ἱεράν Μονήν Μολυβδοσκεπάστου, πού, ὅπως ἐνθυμούμεθα, ὅταν ὁ Γέροντάς σας...
ἐρχόταν κάποιες φορές, ἐσεῖς ὁ ἴδιος τόν συνωδεύατε καί τόν διακονούσατε.
Τώρα, γιά ἐμέ, π. Ἀρσένιε, εἶναι καιρός τοῦ σιγᾶν.   
Καί εὐθύς ἀμέσως θά σᾶς θέσωμε τήν πρώτη ἐρώτησι.
Μπορεῖτε νά μᾶς πῆτε γιατί ὁ σεβαστός σας Γέροντας ἔλαβε τό προσωνύμιο ''Λιβανέζος'';

Οἱ ἔπαινοι , ἡ ὑπερηφάνεια καί ἡ ταπείνωση



- Φοβηθείτε τους επαίνους εκ μέρους των ανθρώπων, εξακολούθησε ο στάρετς απευθυνόμενος προς όλους, και προπάντων όταν σας επαινούν παρά την αξία σας. Σιωπήστε, μην απαντήσετε εκείνη τη στιγμή. Μόνο μέσα σας συναισθανθείτε ότι σας επαινούν περισσότερο απ’ ότι αξίζετε. Μα αν αρχίσετε να αντιλέγετε, τότε γεννιέται η υποκρισία. Πράγματι, το λεπτό αίσθημα της ικανοποιήσεως από τους επαίνους υπάρχει στον καθένα. Όλοι βρισκόμαστε σε πλάνη δίνοντας μεγάλη αξία στον εαυτό μας. Υπερηφανευόμαστε, ματαιοδοξούμε και μετά πρέπει κάθε μέρα να παρακαλούμε τον Κύριο: «Κύριε, στείλε το έλεός Σου, λύτρωσέ μας από την πλάνη, από την έπαρση, φώτισέ με με το φως της χάριτός Σου».

Ἡ αἱρετική ἀπεικόνιση τῆς "Ἁγίας Οἰκογένειας"

Ἀσέβεια καί κατάλυση κάθε Ἱερότητας ἀπό τά «ἐκκλησιαστικά πρακτορεῖα», μέ δεκάδες φωτογραφίες μέσα ἀπό τήν Ἁγία Τράπεζα καί τόν Ναό κατά τή διάρκεια τῆς Θείας Λειτουργίας!!!

Γράφει ο Δημήτρης Σωτηρόπουλος

Σκέφτηκα πολύ πριν ασχοληθώ με το συγκεκριμένο θέμα. Ένα θέμα, που ξεκίνησε σιγά - σιγά ως κάτι αφελές ίσως, για να εξελιχθεί σε επίδειξη προκλητικότητας, ασέβειας και μεγαλομανίας μέσα στον χώρο της Ορθόδοξης Εκκλησίας!
 Μιλώ για τα δεκάδες (!!!) «πρακτορεία εκκλησιαστικών ειδήσεων» που δημοσιεύουν στις ιστοσελίδες τους ένα σωρό φωτογραφίες από διάφορες «εκκλησιαστικές εκδηλώσεις» (έτσι τις λένε) δηλαδή Θείες Λειτουργίες, Συλλείτουργα, Χειροτονίες κλπ. Μέχρις εδώ όλα...καλά. Το πρόβλημα είναι πως η παρουσίαση των εν λόγω «ειδήσεων» γίνεται χωρίς ίχνος ιερότητας και σεβασμού στην Ορθοδοξία, που εκ των πραγμάτων (πρέπει να) διακρίνεται για την ταπεινότητα και να μένει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
 Τι βλέπουμε λοιπόν; Καθημερινά άρθρα π.χ για την Θεία Λειτουργία στην οποία χοροστάτησε ο τάδε Μητροπολίτης. Πώς «καλύπτεται» αυτή; Μήπως με μία ουσιαστική αναφορά, άντε και λίγες φωτογραφίες; ΟΧΙ!!! Δεκάδες, ακόμα και εκατοντάδες (!!!) φωτογραφικά στιγμιότυπα μας...ενημερώνουν για όλες τις φάσεις της Θείας Λειτουργίας, λειτουργώντας περίπου ως...Big Brother εντός του Ιερού Ναού, την ώρα που επιτελείται η Θεία Μυσταγωγία!

«Δόξα ἐν Ὑψίστοις Θεῷ»



Κοντάκιον

Ἡ Παρθένος σήμερον τόν ὑπερούσιον τίκτει
καί ἡ γῆ τό σπήλαιον τῷ ἀπροσίτῳ προσάγει·
ἄγγελοι μετά ποιμένων δοξολογοῦσι, μάγοι δέ
μετά ἀστέρος ὁδοιποροῦσι· δι᾿ ἡμᾶς γάρ ἐγεννήθη
παιδίον νέον,, ὁ πρό αἰώνων Θεός.


18 Δεκεμβρίου Συναξαριστής. Σεβαστιανού, των Αγίων Νικοστράτου, Ζωής, Τραγκυλινού, Μαρκίας, Κλαυδίου, Τιβουρτίου, Κάστωρα, Καστούλου, Μάρκου και Μαρκελλίνου, Ευβίωτου, Φλώρου Επισκόπου, Φωκά και Ερμύλου, Ζακχαίου και Αλφειού, Σοφίας Θαυματουργής, Μνήμη εγκαινίων Ναού Θεοτόκου, Μιχαήλ οσίου, Μοδεστού Ιερομάρτυρα, Νόμων Οσίου

Ο Άγιος Σεβαστιανός

Γεννήθηκε στα Μεδιόλανα της Ιταλίας, το 250 με 256 μ.Χ. Οι γονείς του τον ανέθρεψαν με μεγάλη χριστιανική επιμέλεια. Καθώς ήταν και από γένος διακεκριμένο, είλκυσε την εύνοια του αυτοκράτορα Καρίνου, που γρήγορα τον ανέδειξε σαν στρατιωτικό. 
Έπειτα, ο Διοκλητιανός τον έκανε αρχηγό του πρώτου συντάγματος των πραιτοριανών. Φιλάνθρωπη ψυχή ο Σεβαστιανός, από τη θέση αυτή πολλές φορές υπήρξε προστάτης των φτωχών και των πασχόντων χριστιανών. 
Πρόθυμα επίσης, βοηθούσε στις ανάγκες της Ρωμαϊκής Εκκλησίας. Γι' αυτό και ο πάπας Γάιος του απένειμε τον τίτλο του υπερασπιστή της Εκκλησίας. Όταν όμως άρχισε ο διωγμός κατά των χριστιανών, συνελήφθη μια ομάδα χριστιανών. Ο Σεβαστιανός, προκειμένου να τους εμψυχώσει την ώρα που αυτοί δικάζονταν, προς γενική κατάπληξη όλων δήλωσε ότι είναι χριστιανός. 
Ο Διοκλητιανός διέταξε το θάνατό του. Και ο Σεβαστιανός δεν άργησε να πέσει κάτω, τρυπημένος στο στήθος από βέλος. Το σώμα του παρέλαβε κάποια ευσεβής χήρα, η Λουκίνα. Διαπίστωσε όμως, ότι ανέπνεε ακόμα.
Αφού τον περιποιήθηκε, μετά από λίγες ήμερες ο Σεβαστιανός ανέκτησε την υγεία του. Αλλά και πάλι επεδίωξε και συνάντησε το Διοκλητιανό και τον ήλεγξε για τη σκληρότητά του. Τότε αυτός διέταξε και τον μαστίγωσαν μέχρι θανάτου. Έτσι, ο Σεβαστιανός έγινε παράδειγμα αγωνιστικότητας για την πίστη "άχρι θανάτου".

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Πέμπτης 18-12-2014

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2014. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Τίτον κεφ. α΄ 5 - 14  

α΄ 5 - 14



Ευαγγέλιον: Κατά Μάρκον κεφ. Ι΄ 17 - 28

Ι΄ 17 - 28



Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible